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Aktuelles

Hier finden Sie Neuigkeiten und Informationen aus Österreich, Europa und der Welt zu aktuellen Entwicklungen unter anderem in den Bereichen »Public Value«, »öffentlich-rechtliche Medien«, sowie »Qualitätsjournalismus«.
 
2020-04-07

Im März hat die Zeit im Bild auf Facebook rund 2,5 Millionen Menschen in Österreich und im Ausland pro Tag erreicht. Die Anzahl der Fans der ZIB-Facebookseite stieg auf 676.000. Die größte Altersgruppe der Userinnen und User sind die 25- bis 34-Jährigen. Gefragt ist auch die ZIB auf Instagram. Hier konsumiert vor allem die Altersgruppe der 18- bis -24-Jährigen die ORF-Nachrichtengebote.

Die ZIB Social Media führt die Abonnenten und Abonnentinnen von aktuellen Tickermeldungen, über Fotostrecken, Videos und Ausschnitten von ZIB-Beiträgen bis hin zur eigens produzierten ZIB100 durch den Tag.

Darüber hinaus bieten die Social Media Kanäle von ORF1 und ORF2 Information in mehreren Sprachen an. Täglich werden Videos in Englisch, Türkisch, Bosnisch/Kroatisch/Serbisch, Ungarisch, Tschechisch/Slowakisch, Arabisch, Farsi, Slowenisch sowie in Österreichischer Gebärdensprache online zur Verfügung gestellt. Damit werden die aktuell wichtigsten Informationen zum Coronavirus auch in den fremdsprachigen Communities in Österreich verteilt und intensiv geteilt. Bisher wurden dabei 2,4 Millionen Video-Views erreicht.

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PUBLIC VALUE REPORT  

Quality Booklet
The ORF is committed to an extensive quality assurance system which is to control and optimise the fulfilment of the legal public service mandate and optimise the fulfilment of its legal public service mandate. This first-ever collection of articles documents the individual measures and provides answers how academics and media professionals assess the quality of public service broadcasting. [more] 

PUBLIC VALUE REPORT 

Data Booklet
How does the ORF fulfil its public service mission? The Public Value Report publishes a wide range of data and makes transparent with which productions which productions on TV, radio and online value and benefit for individual citizens and and society. Articles by editors provide a glimpse behind the behind the scenes of programme production. [more]

EQUALITY

Die ORF Expertinnen-Datenbank
The aim of the Expert Women Database is to improve or increase the visibility and perceptibility of women experts in the ORF media of television, radio and online. The Expert Women Database is an initiative of ORF Equality and the Public Value Competence Center. [more]

NETWORKING
Denk|Raum
The Denk|Raum is an offer for young media professionals at ORF. In penal discussions we deal with topics that concern our future: digital transformation, new technologies, innovation, but also corporate culture, transparency, independence and reliability. We talk about the ORF of the future. How we can change it and shape it. [more] 

VIDEOS
TransFORM-Studio
What are the Keys for a Successful Digital Transformation? Isabelle Richter & Viktoria Tatschl in conversation with ORF-employees. [Die Videos]

The secret of the colors
ORF Public Value is defined by five quality dimensions and 18 performance categories. They are derived from the ORF Act, the ORF programme directives, the ORF guiding principles and current requirements in the society and media developments. [more]