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Best of - ORF Public Value Bericht 2024/25
Best of ORF - Public Value Report 2024/25
Inside ORF
Inside ORF mit Fanny Stapf | Ein Film von Daniel Fill

Home

LIVESTREAM
DialogForum Under Attack!
On 3 June at 13:00, experts will discuss how to deal with populist attacks on democracy and the media at the DialogForum. Moderation: Klaus Unterberger. Live stream on zukunft.ORF.at. [more]

NEWS
Re:Publica: Platforms have a duty: Liability for content to protect democracy
At ‘Re:Publica’, Germany's largest digital festival, experts call for stronger regulation of big tech and more investment in European social media. The goal is an independent European digital infrastructure. Markus Beckedahl, founder of Re:Publica, emphasises the need for new formats and narratives to reach society. Lawyers warn of the threat to freedom of expression posed by large tech companies and demand that platforms should be liable for content. Media scientist Bernhard Pörksen talks about ‘networked violence’ and recommends education and regulation as countermeasures. The discussion shows the urgency of shaping Europe's digital future. [more]

DIALOGFORUM
DialogForum: Best of ORF
At the ORF DialogForum on May 13, 2025, award winners and experts discussed media quality and the added value of ORF. Participants such as Andrea Eder, Faris Rahoma and Roland Gratzer spoke about their award-winning work and the importance of quality journalism. Topics included ORF's responsibility towards its audience, adapting to changing audience expectations and ORF's role in media education. Watch the whole program (in German) [here].

STUDY
Ö3 youth study
What motivates the young generation? Does their world consist only of TikTok and social media consumption? What are their hopes and fears? Everyone wants to know what makes ‘the youth’ tick. But what do the young people themselves say? [more]

INKLUSION
ORF für alle?
Die ORF Public Value - Jahresstudie bearbeitet aktuell das Thema „ Medien für alle!?: Chancen und Herausforderungen für den öffentlich-rechtlichen Rundfunk im Kontext gesellschaftlicher Segmentierung und Polarisierung“ und wird von Univ.-Prof.in Dr.in Larissa Krainer (Universität Klagenfurt) und Dr. Josef Seethaler (ÖAW) wissenschaftlich koordiniert. Öffentlich-rechtliche Medien aus Deutschland und der Schweiz beteiligen sich an der Studie und bearbeiten unterschiedliche Aspekte, etwa, inwieweit junge Zielpublika erreicht werden bzw. erreicht werden können, welche Unterschiede es zwischen Stadt und Land gibt etc – und, als genuin österreichischer Beitrag, inwieweit auch sozial Benachteiligte im selben Ausmaß von öffentlich-rechtlichen Medien profitieren wie alle anderen. Als Vorarbeit dazu fand am 17. März eine Fokusgruppe von Fachleuten zum Thema im ORF-Zentrum statt.

Die Ergebnisse der Studie werden im Herbst 2025 vorliegen. Weitere Public Value Studien finden Sie hier ...

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DIALOGFORUM
DialogForum: Sag's Einfach
Nicole Braunstein, Ramona Arzberger, Sophie Lecheler and Anna Mark discussed news in plain language at the ORF DialogueForum. They emphasise the importance of understandable language for people with disabilities, older people and learners of German. [Watch the video]

INKLUSION
Einfache Sprache im ORF
Ein Überblick über alle Angebote, die der ORF in Einfacher Sprache bietet, finden Sie [hier]

INKLUSION
Aktionsplan: Barrierefrei 2024-2027
Fast 28.000 Stunden barrierefreies Programm hat der ORF 2024 angeboten – so viel wie noch nie: Untertitel, Gebärdensprache, Audiodeskription und Nachrichten in Einfacher Sprache. Dieser Aktionsplan zeigt, was im Vorjahr geschehen ist und was der ORF bis 2027 vorhat, um seine Programmangebote so barrierefrei wie möglich zu machen. [mehr]

QUALITÄSSICHERUNG
ORF Kids Screening 2025
Wie kann der ORF sein Kinderprogramm noch attraktiver gestalten? Bei einem Public-Value-Screening diskutierten Fachleute aus Pädagogik und Kinderprogramm und Vertreter:innen von ORF Kids über Qualität und Vielfalt des Angebots. [mehr]

STATEMENTS
Thinking European without borders: Public Value in Europe
What is the state of public media companies in Europe? At the biannual Public Value DACH meeting on 14-15 October 2024, the public value representatives of public media companies from Germany, Switzerland and Austria met in Vienna to address precisely this question. [Watch the Video]

VIDEO
Who can you trust online?
Why is it so easy to spread fake news and conspiracy theories? Who can we trust online? How can the digital word be improved? Find out in this video. [more]

VIDEO
How does Google use our Data?
It's no longer a secret that Google, Facebook, Amazon and other Tech Giants collect their users' data in order to improve their software and personalize online advertising. Despite this fact, these services and platforms are used by billions of people around the world. Is there any chance to shape the digital world into a more democratic and less profit-seeking direction? A video by Viktoria Tatschl [more]

PUBLIC VALUE BERICHT 2024/25
Best of ORF? ORF PV-Bericht 2024/25
Best of ORF
Der aktuelle Public-Value-Bericht präsentiert eine Auswahl der Preisträger:innen und hat Wissenschafter:innen um einen Public-Value-Check gebeten. Woran lässt sich Medienqualität erkennen? Wie wird dadurch der öffentlich-rechtliche Auftrag erfüllt? Und nicht zuletzt: Wem nützt der ORF und wie? [mehr]

VIDEOS
All Videos "Best of ORF"
All interviews we conducted with ORF award winners on the occasion of the Public Value Report 2024/25, as well as award-winning contributions, are just a click away. [more]

EQUALITY
Expert*innen DB

Die ORF Expertinnen-Datenbank
The aim of the Expert Women Database is to improve or increase the visibility and perceptibility of women experts in the ORF media of television, radio and online. The Expert Women Database is an initiative of ORF Equality and the Public Value Competence Center. [more]

NETWORKING
Zukunftsprojekt: Denk|Raum
Denk|Raum
The Denk|Raum is an offer for young media professionals at ORF. In penal discussions we deal with topics that concern our future: digital transformation, new technologies, innovation, but also corporate culture, transparency, independence and reliability. We talk about the ORF of the future. How we can change it and shape it. [more] 

PUBLIC VALUE
The secret of the colors
ORF Public Value is defined by five quality dimensions and 18 performance categories. They are derived from the ORF Act, the ORF programme directives, the ORF guiding principles and current requirements in the society and media developments. [more]

VIDEOS
TransFORM-Studio
What are the Keys for a Successful Digital Transformation? Isabelle Richter & Viktoria Tatschl in conversation with ORF-employees. [Die Videos]